מהו אימון אינטרגטיבי

הנחות יסוד של השיטה:

  • התודעה של האדם היא גמישה וניתנת לשינוי.
  • לכולנו יש אינסוף אפשרויות ומשאבים.
  • התהליך ההתפתחות מתחיל מרמת הכוונה עד רמת המעשה.
  • כל ילד נולד עם שמחה, תחושת שייכות, סקרנות טבעית ונתינה.
  • אימון בתחום אחד משפיע על כל שאר התחומים.

 

מה התוכנית הזו נותנת בסופו של דבר?

  •   כלים יישומיים לילד ולהורה שיוצרים שינוי

(התמודדות עם קשיים אישיים, לימודיים, חברתיים)

  •    מאפשרת ביטוי ליכולותיו האינסופיות של הילד.
  •    נותנת תוצאות לילד ולהורה כבר אחרי כמה מפגשים

(הוכחת גמישות 'האופי').

  •    יוצרת שינוי גישה של הילד כלפי הסביבה שלו

(כלי התמודדות במצבי לחץ).

  •    גישה חדשנית ושונה לחינוך אחר

(בלי להיכנס למלחמות אגו/כוח/סמכות מופגנת).

  •    פתרון שחוסך הרבה כסף, זמן ומשאבים אחרים.
  •    מיקוד בעתיד ובעשייה בהווה

(ולא בעברו של הילד).

 

הורים רבים שעברו את התהליך קוראים לתופעה האימון הזו קסם. הנה למה…
הנה כמה תשובות לשאלות שבטח חשבת עליהן:

הרבה מטפלים אומרים שהשיטה שלהם מיוחדת וייחודית.

השיטה האינטגרטיבית, היא שיטת אימון ולא טיפול

והיא שיטת ששת הקודקודים

(דיבור, מחשבה, מעשה, תודעה, שכל ורגש) 

התהליך קורה בדרך של משחקים ופעילויות לרוב,

והיא מביאה את הילד לאיזון רגשי, נפשי, אישי וחברתי.

האימון אינו טיפול אלא הדרכה

והכוונה למטרות שהילד וההורה מציבים.

במקרה כזה אני ממליצה להורים לעבוד איתם קודם

ומדריכה אותם בדיוק במה לשחק או לדבר עם הילד או המתבגר.

במשך המפגשים הללו כל המשפחה עוברת שינוי,

ואז רואים שגם הילד רוצה לבוא למפגשים לשחק.

בפגישת הכרות ראשונה אתי, הילד מבין מיד שמדובר
כאן באימון ולא בטיפול או בלימודים, אלא בהדרכה והכוונה,
בהצבת מטרה ויישומה. אם אחרי הפגישה הראשונה
הוא לא יהיה מרוצה, ואם לא קרה דבר, מפסיקים את האימון.

חוסר התמדה הוא תוצאה של חוסר מיקוד במטרה,
צריך להראות לו את המטרות שלו ובעיקר מה ייצא לו מזה.
טוב, אז יש לנו כבר על מה לעבוד.
אנחנו נעבוד על התמדה ומשמעת עצמית.
ברגע שהוא רואה את המטרה שלו מול עיניו –

מתחיל תהליך השינוי.
את זה אנחנו עושים באימון.

 

אנחנו לא יודעים. ולכן אני מעבירה לך תשאול
(שאלות על תפקוד הילד) ובודקים יחד אם אכן השיטה מתאימה לו.
אחרי שתי פגישות ראשונות,
אם ההורה או הילד אינו מרוצה – מובטח לכם החזר כספי.

כמה מילים על שינוישינוי קורה ברגע,

אך לא תמיד אנחנו רואים או מודעים לו.
כאשר הילד שלך גדל, אתה לא רואה כל מילימטר שהוא גדל
ובכל זאת פתאום המכנסיים קצרות.
גם כאן התהליך קורה מייד אחרי הפגישה השנייה,
אך לא רואים את זה מייד,

לכן אני ממליצה לא לעמוד עם סטופר
אלא לזרום ולעשות את כל המשימות

והשינוי קורה הרבה יותר מהר מ-14 פגישות.

טיפול הוא תהליך ארוך ויקר שלא תמיד מוגדר זמן סיום הטיפול.
אימון הוא תהליך ממוקד וקצר מועד ויישום מיידי בחיי היום יום של הילד.
אני לא מטפלת בבעיה, אני מנחה ומראה לילד
שהוא יכול לתפקד מעולה בכל תחום שיבחר עם הקושי שלו.
גישת ששת הקודקודים מחזקת ומרפאה את הקודקוד הקשה
(הקושי שלו) ואז הביטחון של הילד עולה וקל לו לעשות שינוי בכל שאר התחומים.